Login

Tråd - Religion, Gud och relaterade ämnen

Skrivet av: chrilleman
2006-02-11 19:05:43

Välkommen till den officiella tråden för diskussioner som rör Religion, Gud och relaterade områden! Denna tråd har tidigare gått under namnet "Finns Gud?" och har nu genomgått en namnändring för att uppmärksamma de ämnen som får och bör diskuteras i tråden.

Om ni vill diskutera världens olika religionerna, existensen av Gud och andra gudar, livsfilosofier, teismer eller för den delen religionens plats i dagens samhälle, ja, då är detta platsen att göra det. Det är även fritt att diskutera antika religioner och livsåskådningar, men också kritik mot religion och de problem/lösningar religion ger. Här diskuteras alltså allt mellan himmel och helvete till nirvana och avsaknaden av efterliv.

Känn er fria att kritisera religion om ni så känner för det, men var noga med att inte gå till personliga angrepp på en person på grund av dennes religion.

Moderatorerna har tagit över inlägget.

Det tidigare startinlägget finnes nedan. Bevarat pga. det historiska värdet.
Hej, jag har startat denna tråd för att reda ut frågan om gud finns eller ej...

Så här tycker jag:

Jag tror inte på gud, det finns inga som helst bevis på att gud finns och om han skulle finnas vrf finns han?
ja tror bara på vetenskapliga bevis..
Jag vill gärna att ni där ute i Sverige skriver eran mening
om vrf ni tror eller inte tror på att gud finns...

ps. Det finns inget rätt eller fel.
Dom som tror på gud får göra det o dom som inte gör det likaså .
Inget hat mot någotdera..

Kommentarer

Skrivet av: G-Force
2006-02-11 19:08:30

God is the real deal, no shit!

Skrivet av: Toto
2006-02-11 19:12:09

Gud finns.

Vilka bevis finns det som motbevisar Gud?

Skrivet av: Dario
2006-02-11 19:16:09

I definitely don't believe in god.

Skrivet av: Th3 End
2006-02-11 19:16:40

Vilka bevis finns det som motbevisar att Gud inte existerar?

Skrivet av: MrOizo
2006-02-11 19:17:20

Vilka bevis finns det som motbevisar Gud?

Inga. Fast för att bevisa en sak (i t.ex. rättegångar) så ska den som hävdar något bevisa att saken stämmer, det är inte motståndarsidan som ska leta fram motbevis.

jag har startat denna tråd för att reda ut frågan om gud finns eller ej...

Jag tror dessvärre du inte kommer att få något svar på den frågan, chrilleman.

Skrivet av: Darth Maul
2006-02-11 19:18:19

Vadå finns inte Gud på riktigt

Skrivet av: Iqaros
2006-02-11 19:18:54

http://www.gamereactor.se/fo rum/?forum=1&thread=11806&pag e=1

Just a tip.

Skrivet av: G-Force
2006-02-11 19:19:15

För att vara allvarlig så tror jag nog det. För det första, varför bankar det i väggen när folk dött eller exakt när en släkting ringer om ett dödsfall? Detta har hänt mig 2 ggr.

För det andra: jag har sett många övertygande spökprogram på TV. Jag vet att de kan ljuga, men jag tror inte att alla gör det, speciellt inte Andarnas makt och de som går på Discovery.

Och när man ändå snackar om Andarnas makt, i ett avsnitt så sprängs ett glasbord framför kameran, ingen var i närheten eller rörde det. Hur kunde det gå till? Spänningar i glaset? Tror inte det...

Så om vi säger att folk överlever döden och kan "spöka" så är det inte så otroligt att Gud finns.

Skrivet av: Witch King
2006-02-11 19:35:00

G-Force: Det du talar om är själens existens, inte guds existens, men visst hör det till ämnet.

Skrivet av: Lallul
2006-02-11 19:41:36

Nej, "Gud" finns inte. men det vi tror är gud är egentligen utomjordingar, tänk på det. Kommer från himmelen osv. dessutom så finns det många, många urgammla grottmålningar som visar att ett långt folk kom från himmelen och korsade sig med de som gjorde målningarna, resultatet blev en blandras mellan jordbo och utomjording vi itag kallar Homo Sapiens

Till första sidanTill föregående sida (1)Till sista sidanTill nästa sida (2)
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12